Modersmålsundervisning
Tilmelding til modersmålsundervisning
For elever med bopæl i Vejen Kommune
Forældremyndighedsindehavere med statsborgerskab i EU-EØS lande har mulighed for at ansøge om modersmålsundervisning for elever mellem 0.-9.klasse – jf. bekendtgørelse om folkeskolens modersmålsundervisning
Ansøgning
Udfyld nedenstående ansøgningsblanket
Ansøgningen gælder for et skoleår, der skal en ny ansøgning til for hvert skoleår.
Modersmålsundervisningen er frivillig, men når forældrene først har tilmeldt eleven, forventes der, at eleven kommer til undervisning hver gang, bortset fra ved sygdom. Undervisningen er udenfor normal skoletid.
Forældrene skal selv sørge for transport til og fra undervisningen.
Eleven kan kun gå til undervisning i ét modersmål.
Holdet oprettes ikke ved få tilmeldte, men mulighed for undervisning i anden kommune vil blive undersøgt i dette tilfælde.
Tilmeldingsfrist: I perioden 1.- 30. april, med opstart i august/september i kommende skoleår
Her kan du give konstruktiv feedback til redaktøren af denne side
Skriv en kommentar til siden.
Vi følger op på alle henvendelser, men husk at dette er feedback til denne side og hjemmesiden vejen.dk.
Bemærk, at følsomme og/eller fortrolige personoplysninger ikke må sendes via feedback, men i stedet skal sendes via Digital Post.