Hjem Borger Natur, miljø og affald Affald og genbrug Her kan finde information om dine beholdere

Her kan finde information om dine beholdere

For at se hvornår vi kommer og tømmer dine beholdere, så skal du klikke på den blå boks.

Indtast derpå din adresse og selvbetjeningen åbner i et nyt vindue.

Nu har du mulighed for at se hvornår vi tømmer næste gang og du kan også finde din tømmekalender. Hvis du sidder ved en PC, kan du printe din tømmekalender ud.

Vær dog opmærksom på, at der kan forekomme justeringer af tømmedagene. En opfordring er, at du tilmelder dig vores SMS-service, så du får direkte besked, hvis det sker.

Ofte stille spørgsmål og svar vedrørende beholdere

Din beholder til mad- og restaffald

Vi opfordrer til, at du får tømt din beholder til mad- og restaffald hver 14. dag. Det sparer både kørsel og arbejdstid.

Synes du, at det er for sjældent er det den billigste løsning at tilkøbe en ekstra beholder på 140 liter og fastholde 14. dages tømning.

Kontakt os på tlf. 79 96 50 00.

Dine beholdere til genbrug

Dine genbrugsbeholdere tømmer vi henholdsvist hver 4. uge. Bliver en af dine beholdere fyldt for hurtigt, så kan du vælge at bestille en ekstra beholder, mod en merpris.

Du er også altid velkommen på en af Vejen Kommunes genbrugspladser med alt dit genanvendelige affald.

Du kan se størrelserne på beholderne her

Du kan vælge mellem følgende størrelser til mad- og restaffald:

140 l udelt mad
140 l udelt rest
240 l udelt mad
240 l udelt rest
240 l delt mad/rest
400 l rest
660 l rest

Du kan vælge mellem følgende størrelser til genbrug:

240 l delt genbrugsbeholder.

Boligforeninger, andelsbolig foreninger mv. kan også vælge 400 l og 660 l til genbrug til hver fraktion.

Mål på beholderne

Beholder Højde Bredde Dybde
140 L 102 cm 52 cm 73 cm
240 L 102 cm 70 cm 86 cm
400 L 114 cm 82 cm 78 cm
660 L 121,5 cm 137 cm 78,4 cm

Du tilmelder dig kommunens ordning her

Du kan tilmelde dig kommunens affaldsordning her. Du kan også foretage ændringer af din nuværende ordning her.

Har du ikke fået tømt din beholder som planlagt, så skal du anmelde det via vores selvbetjeningsløsning senest tre hverdage efter manglende tømning.

Du kan bestille en ekstra tømning, eller afhentning af en ekstra sæk, via vores selvbetjeningsløsning eller ringe på telefon 79 96 50 00.

Ekstra tømning af din beholder uden for tur:

Skal du have tømt din genbrugsbeholder uden for tur, pga. fejlsortering, så koster det 400 kr.

Skal du have tømt din rest- og madaffaldsbeholder uden for tur, så koster det 400 kr.

Skal du have tømt din genbrugsbeholder uden for tur, så koster det 400 kr.

Bestil en ekstra tømning af dit affald

Du kan også købe afhentning af en ekstra sæk:

Det koster 115 kr. pr. sæk.

Husk, at hver fraktion skal have sin egen sæk.

Dvs. hvis du skal have ekstra sække til dit genbrugsaffald, så skal du have en sæk til dit metal-, glas- og plastaffald og en sæk til, til dit pap-, papir- og blødplast affald. Det samme gælder for madaffald og restaffald, det skal også i hver sin sæk.

Køb afhentning af en ekstra sæk

Hvis du er i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvis du får behov for en ekstra tømning, kan du bestille den via vores selvbetjeningsløsning eller ringe på telefon 79 96 50 00.

Ekstra tømning af din beholder uden for tur:

Skal du have tømt din genbrugsbeholder uden for tur, pga. fejlsortering, så koster det 400 kr

Skal du have tømt din rest- og madaffaldsbeholder uden for tur, så koster det 400 kr

Skal du have tømt din genbrugsbeholder uden for tur, så koster det 400 kr.

Du kan også købe afhentning af en ekstra sæk:

Det koster 115 kr. pr. sæk.

Husk, at hver fraktion skal have sin egen sæk.

Hvis du er i tvivl, så er du altid velkommen til at kontakte os.

May-Britt Heissel Skov

Teknik & Miljø