Politik vedr. borgerbetjening
Kommunens borgeres og medarbejderes kendskab til digital selvbetjening understøttes, så digital borgerbetjening er en naturlig del af borgernes og medarbejdernes hverdag.
Vejen Kommune ønsker at understøtte borgernes og medarbejdernes brug af digitale selvbetjeningsløsninger ved at
- være på forkant med implementeringen af digitale selvbetjeningsløsninger
- opfordre til brug af disse
- begrænse borgernes muligheder for valg af mere ressourcekrævende kanaler
Borgerne
- skal betjene sig selv
- skal medbetjenes, så de på sigt kan betjene sig selv
- bliver betjent/medbetjent i det omfang, borgeren har behov herfor
Medarbejderne
- skal synliggøre de selvbetjeningsløsninger, der er til rådighed
- hjælpe borgerne med at blive fortrolige med at benytte løsningerne
- medbetjene de borgere, der har behov herfor
Tilgængeligheden
- selvbetjeningsløsninger sikrer, at borgeren kan betjenes, når det passer borgeren
- personlig betjening i borgerservicecenteret i Vejen by: mandag - onsdag kl. 10.00 - 15.00, torsdag kl. 10.00 - 17.30, fredag kl. 10.00 - 12.30
- telefonisk betjening: mandag - onsdag kl. 08.00 - 15.30, torsdag kl. 08.00 - 16.30, fredag kl. 08.00 - 12.30
Åbningstiden for personlig og telefoniske henvendelser understøtter kanalstrategien: De borgere, der kan selv, skal selv.
Her kan du give konstruktiv feedback til redaktøren af denne side
Skriv en kommentar til siden.
Vi følger op på alle henvendelser, men husk at dette er feedback til denne side og hjemmesiden vejen.dk.
Bemærk, at følsomme og/eller fortrolige personoplysninger ikke må sendes via feedback, men i stedet skal sendes via Digital Post.