Hvem skal have Handicapprisen 2024?

Hvem skal have Handicapprisen i år? Handicaprådet i Vejen Kommune opfordrer borgere, organisationer og foreninger til at indstille kandidater til årets handicappris.

Du kan være med til at afgøre, hvem der skal have Handicapprisen 2024.

Så kender du en person, en forening, en organisation eller en del af erhvervslivet, der har gjort en særlig indsats for personer med fysiske, kognitive, psykiske og sensoriske (sanse) handicap. Det kan være i forhold til tilgængelighed, muligheden for at deltage i sportsaktiviteter, arbejdsliv, uddannelse eller andre inkluderende fællesskaber, som kan øge eller bevare livskvaliteten, for mennesker med handicap. Så kan du nu indstille dem til Handicappris 2024.

Handicaprådet i Vejen uddeler hvert år en pris til en person, virksomhed, organisation eller institution, som har gjort en særlig forskel for personer med handicap.

Læs mere om indstilling og prisoverrækkelse

• Borgere som har ydet en særlig indsats i Vejen Kommune, til gavn for handicappede børn og/eller voksne i kommunen
  • En privatperson, forening eller organisation, som har skabt forhold, der kan bidrage til at forøge livskvaliteten hos handicappede
  • En kommunal eller privat institution der i særlig grad tilgodeser handicappedes behov
  • En forretning eller virksomhed i Vejen Kommune, der er indrettet, så den i særlig grad tilgodeser handicappedes behov
  • Det er ikke muligt at indstille sig selv
  • Medlemmer af Handicaprådet kan ikke indstilles til prisen.

Det er vigtigt, at din indstilling indeholder en begrundelse for, hvorfor kandidaten er indstillet. Baggrunden for indstillingen kan være, at kandidaten har ydet en særlig indsats:

• som en lokal ildsjæl i en forening, organisation eller lignende
  • i forbindelse med aktiviteter for handicappede – f.eks. sportsklubber
  • i en virksomhed i forbindelse med handicappede i erhverv
  • med henblik på handicaptilgængelighed i en forretning eller virksomhed

Send din indstilling senest fredag den 1. november.

Når du indstiller en kandidat til handicapprisen, skal du opgive

• Navn,
  • Adresse,
  • Telefonnummer

Handicapprisen uddeles tirsdag den 3. december 2024 ved et arrangement fra kl. 19.00 – 21.00 på Knudepunktet, Kærhøjparken 19, 6660 Vejen.

Kl. 18.45: Dørene åbnes

Kl. 19.00: Velkomst ved Formand for Handicaprådet Martin Clausen

Kl. 19.05: Rasmus Lund-Sørensen holder sit oplæg "Mit liv med CP"

Kl. 20.10: Uddeling af Handicapprisen ved Borgmester Frank Schmidt-Hansen

Efter prisoverrækkelsen er Vejen Kommune vært ved kaffe, the, kage og lidt julegodter.

Vi glæder os til at se jer 😉

Tilmeld dig til arrangementet

Claus Frost Jensen