Coronavirus: Fremrykning af betalinger til leverandører

For at afbøde konsekvenserne af Coronavirus har leverandører til Vejen Kommune mulighed for at få fremrykket betaling for leverancer til Vejen Kommune. Det vil sige, at hvis en virksomhed ønsker det, kan den modtage betalingen umiddelbart efter kommunens godkendelse af fakturaen.

Konkret betyder det, at Vejen Kommune ændrer betalingsbetingelserne for de leverandører, der måtte ønske det. Fakturaerne vil efter modtagelse i Vejen Kommunes økonomisystem følge den normale godkendelsesproces. Betalingen vil som udgangspunkt være leverandøren i hænde 3 bankdage efter fakturagodkendelse.

De ændrede betalingsbetingelser vil være gældende for alle betalinger til den pågældende leverandør.

Leverandører, der ønsker at få fremrykket betalingsbetingelserne, kan kontakte Vejen Kommune på budget-regnskab@vejen.dk

Ved henvendelsen skal oplyses:

  • firmanavn
  • cvr-nummer
  • e-mail til brug ved information
  • kontaktperson og telefonnummer.

Ovenstående gælder så længe det vurderes nødvendigt. Leverandører, der ønsker fremrykket betaling, får direkte besked ved ophør.