Sydjysk Kommuneindkøb

Varde Kommune og Vejen Kommune arbejder sammen i Sydjysk Kommuneindkøb. Samarbejdet er et administrativt samarbejde, der understøtter udmøntningen og effekten af de deltagende kommuners godkendte indkøbs- og udbudspolitikker samt udbudsplaner. Samarbejdet omhandler udelukkende kommunernes udbudsforpligtigelse i forhold til varer og tjenesteydelser.

Formålet med Sydjysk Kommuneindkøb er at: 

  • Understøtte de deltagende kommuners arbejde med at effektivisere deres indkøb. 
  • Opnå bedre vilkår og priser i kontrakterne, som følge af større volumen. 
  • Udnytte ressourcer og kompetencer, således at den enkelte kommune opnår en effektivisering og professionalisering af deres indkøbs/udbudsfunktion. 
  • Det enkelte udbud udarbejdes med højst muligt kompetenceniveau.  
  • Understøtte vidensdeling kommunerne imellem, samt virke som sparring og rugekasse for nye ideer og metoder i forbindelse med kommunernes udbudsforpligtigelse  

Formandskabet går på skift og varetages pt af Lisbeth Kohls Jensen, Varde Kommune.