Hjem Borger Transport, rejser og trafik Anlægsprojekter Dobbeltrettet cykelsti mellem Brændstrup og Gram

Dobbeltrettet cykelsti mellem Brændstrup og Gram

Vejen og Haderslev kommuner anlægger en 2,5 meter bred dobbeltrettet cykelsti langs Låsledvej og Slotsvej mellem Brændstrup og Gram. Cykelstien skal medvirke til at højne sikkerheden og trygheden for cyklister på strækningen.

Der er i dag enkeltrettede cykelstier langs Slotsvej fra Gram mod nord til Vester Lindetvej. På Slotsvej ved Vester Lindetvej etableres et krydsningspunkt, hvor cyklister kan krydse vejen til/fra de eksisterende enkeltrettede cykelstier til/fra den nye dobbeltrettede cykelsti.

Cykelstien anlægges i den vestlige vejside langs Slotsvej og Låsledvej fra Vester Lindetvej til Brændstrup.

Bygherre

Vejen og Haderslev Kommune

Projektets tidsplan

• Planlægning og projektering: 2024
  • Arealerhvervelse: Efterår 2024 – forår 2025
  • Anlæg: Forår – efterår 2025

Informationsmøde

Haderslev Kommune og Vejen Kommune havde inviteret til fælles informationsmøde om cykelstiprojektet tirsdag den 14. maj kl. 16:30-18:00 i Gram Fritidscenter.

Se præsentationen fra mødet

Anders Pedersen